NAV region Bergen har en særskilt satsing mot statlige virksomheter i forbindelse med regjeringens
inkluderingsdugnad. Gjennom satsingen skal statlige virksomheter få konkret hjelp.
NAV kan bistå med:
• å finne aktuelle kandidater blant arbeidssøkere i målgruppen
• å avklare motivasjon og oppfordre aktuelle kandidater til å søke
• å oversende CV-er for aktuelle kandidater til arbeidsgiver (med samtykke fra søkerne)
• å avklare eventuelle tilretteleggingsbehov og vurdere virkemidler NAV rår over
• å følge opp nyansatte etter ansettelse
Stillinger vi kan samarbeide om:
• midlertidig oppstått behov som ikke skal lyses ut offentlig; såkalte administrative stillinger
• andre midlertidig behov som oppstår, f.eks. i påvente av utlysning av en stilling, ved plutselig oppståtte vikarbehov
• traineestillinger i staten, mer info
her
• offentlig utlyste stillinger
Andre aktuelle virkemidler:
•
Lønnstilskudd
•
Mentorordning
•
Inkluderingstilskudd
Hvilke virkemidler som bør brukes, avhenger av behovet til kandidaten.
Kontaktpersoner til statlige virksomheter i Bergen:
Berit Gimnes Kaurel mobil: 48 40 82 38 /
Tove Solberg mobil: 90 56 72 10
Vi kommer gjerne ut i virksomheten for å informere.