NAVs chatbot svarer døgnet rundt

13.05.2020
Chatboten Frida er en stor avlastning og blir stadig bedre på å besvare henvendelser til NAV.
Frida_chatbot
Chat med Frida her

–  Trykket på NAV Kontaktsenter har vært ekstremt stort i denne koronatiden, så takk og lov for Frida. På de verste dagene har hun håndtert henvendelser som tilsvarer kapasiteten til 220 veiledere, sier direktør for NAV Kontaktsenter, Jørn Torbergsen til nettmagasinet MEMU.

Vanligvis jobber det omkring 850 veiledere ved NAV Kontaktsenter, som svarer folk som ringer til NAV. De er lokalisert på 15 forskjellige steder rundt i landet og håndterer også en skriftlig svartjeneste og andre chatter. Den siste tiden har de mottatt omkring 15 000 telefonhenvendelser daglig. Nylig har de fått over 70 nye midlertidige kolleger fra andre steder i NAV, men det er ikke nok til å ta unna pågangen.

Bare én av fem tar imot tilbudet hennes om å chatte videre med en veileder. Chatboten Frida blir stadig flinkere takket være dyktige NAV-medarbeidere som hele tiden jobber med forbedringer.

 
Til nyheitsarkivet

Sjå eit gratis IA-Webinar

Siste nyheiter
sigrun v%c3%a5geng - foto eivind skifjeld liteIA-Podkast: Hvordan vil korona påvirke arbeidslivet fremover?
23.06.2020
kompetanse1Bransjeprogram med studie- og opplæringstilbud
22.06.2020
illustrasjon navNy nettside: Forebygge og redusere sykefravær og frafall
21.06.2020
logo_nav
Kurs og aktivitetar

Sjekk sjukefråværet

Meld deg på nyheitsbrevet

Sjå eit gratis IA-Webinar

Siste nyheiter
sigrun v%c3%a5geng - foto eivind skifjeld liteIA-Podkast: Hvordan vil korona påvirke arbeidslivet fremover?
23.06.2020
kompetanse1Bransjeprogram med studie- og opplæringstilbud
22.06.2020
illustrasjon navNy nettside: Forebygge og redusere sykefravær og frafall
21.06.2020
logo_nav
Kurs og aktivitetar

Sjekk sjukefråværet

Meld deg på nyheitsbrevet